Menu
ZŠ a MŠÚjezd

Zahraniční pobyt v Auerbachu

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Vzpomínka na zahraniční jazykový pobyt žáků v Německu

Tato aktivita byla realizována v rámci projektu „ Aktivně v jazycích“. Byla dotována z prostředků Evropské unie.

Zahraniční výjezd žáků proběhl ve dnech 7. 9. – 11. 9. 2015. Musím s potěšením konstatovat, že celý pobyt proběhl bez komplikací a ke spokojenosti žáků i nás učitelů. Žáci se zdokonalili v němčině a poznali mnoho nového.

V pondělí jsme se přesunuli do Geyeru, kde jsme měli přichystáno ubytování. Hned v úterý ráno nás čekalo dopolední vyučování v Oberschule Auerbach a stejně tak tomu bylo i ve středu. V úterý odpoledne jsme navštívili krásný přírodní útvar Grafensteine a přehradu v Geyeru. Ve středu odpoledne jsme poznávali městečko Annaberg. No a ve čtvrtek jsme celý den strávili v Drážďanech. Procházeli jsme historickým centrem, kde nám pověděla mnoho zajímavosti paní učitelka z Auerbachu, která nás provázela. Nejprve jsme si prohlédli Stemperovu operu, komplex budov se zahradou - Zwinger - jedno z nejvýznamnějších stavebních děl z období baroka v Německu., Gemälde Galerie a renezanční zámek. Poté jsme se prošli po terasách kolem řeky Labe. Postupně jsme přišli k symbolu saské metropole – kostelu Frauenkirche, kde jsme vystoupali na věž a odtud se nám odkryl překrásný výhled na celé Drážďany. Následně jsme prošli přes Altmarkt až do nákupní zóny, kde jsme si odpočinuli a nechali čas i na nákupy. Spokojeni jsme se vraceli s taškami dárků. Cestou zpět nás ale zastihla bouřka, tak jsme do autobusu doběhli celí promáčení. Přesto se nám všem v Drážďanech moc líbilo. V pátek už jsme se přepravovali domů a užili si cestu po naší úžasné D1. Nebyli jsme ušetřeni ani dopraní zácpy v Brně. Nakonec jsme ale dorazili v plánovaném čase domů.

Chtěla bych poděkovat všem žákům za slušné chování a vzornou reprezentaci naší školy v partnerské škole v Auerbachu.

Velké díky patří i celému pracovnímu týmu : RNDr. Evě Koncerové, Mgr. Nadi Raškové a Mgr. Karle Janošové za obětavou práci ve prospěch zdaru celé akce.

Poděkování patří i Mgr. Petrovi Horákovi, který mi vypomáhal s tlumočením v němčině. Nemohu opomenout velmi obětavého řidiče pana Františka Tomance a jeho stále dobrou náladu a pohodu.

RNDr. Milada Světlíková

vedoucí zájezdu a koordinátor projektu Výzvy 56

Díky projektu paní zástupkyně Světlíkové jsme 7. září 2015 odjeli na jazykový pobyt do Německa. Cesta byla sice dlouhá, ale díky častým přestávkám a dobrému kolektivu i rychle utekla. Když jsme přijeli na ubytovnu, všechny nás zaujaly skokanské můstky, které byly v okolí. Další den jsme šli do německé školy, která byla hodně velká. Líbilo se mi, že se žáci nemuseli přezouvat. Rozdělili jsme se na skupinky a šli jsme se podívat do jejich vyučování. Odpoledne jsme šli na procházku po okolní přírodě. Také jsme navštívili Annaberg, jehož hlavní dominantou je kostel svaté Anny. Ve čtvrtek jsme jeli na výlet do Drážďan, kam jsme se všichni moc těšili. Navštívili jsme tam zajímavé památky a také velké nákupní centrum. Večer jsme pak měli diskotéku, kterou jsme si všichni moc užili. Jsem moc ráda, že jsem se do Německa mohla podívat a moc jsem si tento výlet užila.

Míša Pochylá, 9. tř.

Hned druhý týden školy jsem se zúčastnila zájezdu do Německa, kde jsme strávili pohodových pět dní. Ubytovaní jsme byli v chatkách v lese. Pán, který se staral o naše ubytování, byl velmi milý a vstřícný. V úterý a středu jsme se zúčastnili výuky na místní škole. Jejich vyučovací hodiny se od našich moc nelišily. Moc se mi líbila hodina, v níž jsme si všichni vytvořili krásné podzimní výrobky. Jejich škola byla podobná naší, ale vadilo mi, že ve třídě nemají hodiny. Nejlepší byl podle mě čtvrteční výlet do Drážďan. V době osobního volna jsme hráli venku volejbal nebo fotbal. Večerní diskotéky byly úžasné a myslím, že si je všichni užili. Zájezd se mi moc líbil a byla jsem velmi spokojená.

Natálie Fojtů, 9. tř.

Výlet do Německa, kterého jsme se s mojí třídou a osmáky zúčastnili, se mi velmi líbil. Byli jsme dobrý kolektiv. Každý den byl vymyšlený skvělý plán a ani chvíli jsme se nenudili. Škola, kterou jsme dvakrát navštívili, byla dost velká a bylo v ní hodně žáků, kteří se na nás neustále dívali, a to mi docela vadilo. Ve škole jsme navštěvovali i jejich hodiny, které mně přišly skoro stejné jako u nás, i když učitelům jsem rozuměla jen velmi málo. Po škole jsme se vždy šli někam podívat. Velmi se mi líbilo u jezera, kde jsme s holkami udělaly mnoho pěkných fotografií. Z celého Německa se mi líbil nejvíce výlet do Drážďan, kde bych se určitě jela podívat znovu. Večer jsme si se všemi vždycky užili a nebyla nikdy nuda. Chtěla poděkovat všem učitelkám za to, že pro nás připravily takový skvělý výlet.

Adéla Machů, 9. tř.

Výlet do Německa byl super. Byli jsme ubytováni v Geyeru na samotě u skokanských můstků. Bydleli jsme v chatkách - kluci měli jednu chatku a holky dvě. Dva dny jsme chodili do školy v Auerbachu. Škola měla svá pro a proti. Neměli tam bufet ani jídlo mi nechutnalo, ale měli tam stolní fotbal. Velice se mi líbily skály, o kterých se šíří různé zvěsti. Na ty skály jsme vyšli až nahoru. Ve čtvrtek jsme byli v Drážďanech, kde jsme měli dlouhý rozchod - pro holky jako dělaný! Všude samé oblečení a kosmetika. Když jsme šli z nákupního centra, tak jsme zmokli na kost. Náladu nám to ale nezkazilo. Pobyt v Německu se mi moc, moc, moc líbil.

Petr Běloň, 8. B

Nebyla jsem mile ani nemile překvapená, že chata, kde nás ubytovali, byla v lese - tak jak jsem zvyklá z domu - takže mi to ani moc nevadilo. Velmi se mi líbila horská krajina a výlety do okolí.

Škola mě moc nepřekvapila, až na jídelnu, jídlo a chození ve škole v botách. Líbilo se mi, že o přestávce měli žáci možnost jít ven na školní pozemek.

Velmi jsem si užila výlet k přehradě.

Byla jsem ráda, že jsem měla možnost si alespoň zběžně prohlédnout Drážďany.

Bylo by asi lepší, kdybychom byli ubytováni v rodinách, ale i tak jsem si tento výlet užila a určitě bych jela znovu. Zájezd do Německa byl velmi dobrým nápadem našich učitelů. Oceňuji jejich schopnost udržet takovou smečku v klidu bez průšvihů.

Děkuji všem učitelům, kteří pracovali na tom, aby nám tento zájezd umožnili.

Dorota Víchová, 8. B

Jedna z věcí, která mě nemile překvapila, bylo zjištění, že naše ubytovna je asi 2 km od civilizace. I když bylo příjemné vědět, že pokud vyjdu ven, tak mě neuvidí nikdo kromě lidí z naší školy.

Nikdy nezapomenu na to, jak jsme v Drážďanech zmokli cestou zpátky. Pod každým deštníkem byli nejmíň dva lidé. Příjemný pocit ve mně zanechala i návštěva kostelů, zámků a všech ostatních památek.

Příjemné byly i párty, na kterých jsme tančili jako o život. I já, ne zrovna dobrý tanečník, jsem si tuhle večerní zábavu velmi užila.

Celý výlet se mi velmi líbil, byli jsme tam dobrá parta a o zábavu nebyla nouze. Učitelé měli celý zájezd dobrou náladu. Tenhle výlet za české hranice bych ohodnotila čtyřmi hvězdičkami.