Menu
ZŠ a MŠÚjezd

Lyžařský výcvik 2013

Lyžařský výcvikový kurz Karolinka, Bzové 2013
Po dvou letech se naše škola vydala na lyžařský výcvikový kurz do nedalekých Beskyd. Dlouhé roky jsme jezdili na luxusní horský hotel Horal ve Velkých Karlovicích, ale letos jsme poprvé navštívili chatu Karolinka v Bzové nedaleko Velkých Karlovic.
I když ubytování nebylo tak luxusní, jak jsme byli zvyklí, čekalo nás milé přijetí od zaměstnanců hotelu a také kolektiv učitelů a žáků z Valašských Klobouk.
Lyžařský svah byl stavěn jak pro úplné začátečníky, tak pro pokročilejší lyžaře a mohli jsme využívat dvou vleků.
Týden utekl jako voda a děti si odvezly spoustu skvělých zážitků, lyžařských dovedností a nových přátelství.
Pro nás vedoucí byla nejdůležitější spokojenost našich žáků a to, že se celá akce obešla bez zranění.
Mgr. Eva Janošová, vedoucí LVZ
A jak to viděly děti?
To posuďte podle slohových prací dvou žákyň.

Týden na lyžařském kurzu
Na lyžařský kurz jsme jeli autobusem a všichni se moc těšili. Když jsme dojeli na horskou chatu Karolinka, Bzové, tak jsme si rozdělili pokoje a hned odpoledne šli lyžovat. Další dny jsme vstávali mezi sedmou a osmou hodinou, šli na snídani a kolem deváté jsme chodili lyžovat na svah, který nebyl ani blízko, ale ani daleko. Oběd byl kolem dvanácté hodiny a po něm následoval polední klid, kdy jsme nesměli vycházet z pokojů (cha, cha). Každý večer jsme hráli hry, které pro nás připravili učitelé. První den to byly „Aktivity“, druhý den „Milionář“ a ve středu „Bludiště“. Třetí den odpoledne jsme jeli na hotel Horal, kde jsme se vyřádili v bazénu a zahráli si bowling. Ve čtvrtek jsme měli odpoledne karneval a bylo se opravdu na co dívat. Večer musel každý pokoj vymyslet nějaký krátký program, hru či představení. Nejlepší ale byli učitelé, kteří měli úžasné představení, při kterém jsme se všichni pobavili. V úterý a ve čtvrtek jsme měli i společnou diskotéku s dětmi z Valašských Klobouk, což bylo také super. Celý pobyt jsme uzavřeli v pátek závody ve slalomu.
Lyžařský kurz byl úžasný a všem se moc líbil, je to zážitek na celý život.
Anna Macháčková, žákyně 7. ročníku

LYŽAŘSKÝ VÝCVIKOVÝ KURZ 2013
Jako tradičně se i letos konal lyžařský výcvikový kurz. Tento rok jsme se vypravili do Karlovic – Ski areál Bzové. Našimi vedoucími byli velmi oblíbení učitelé Eva Janošová, Michal Šuchma a Aleš Kozubík, který vypomáhal i jako zdravotník.
V pondělí ráno se všichni (zatím ještě klidní) účastníci sešli u školy. Pak přijel autobus a nastala panika. Když se konečně panu řidiči podařilo naskládat všechny zavazadla, lyže a běžky do autobusu, mohli jsme vyjet vstříc novým zážitkům.
Po příjezdu na místo se nikdo nestačil divit. Před očima se nám objevil nějaký starý velký dům. V autobuse se ozývaly otázky typu: „Tady jako budeme bydlet?“ nebo „Co je to za chatrč?“. Ta chatrč byla doopravdy naše pětidenní ubytovna. Vevnitř to taky nebylo nic extra, ale časem jsme si zvykli a začalo se nám tam líbit.
Naším prvním obědem v novém prostředí byl mletý řízek, na kterém si všichni pochutnali. Poté jsme si na chvíli odpočinuli a pak už jsme se šli obouvat do lyžáků. První hrůzou pro všechny bylo jít pěšky asi 200 m ke sjezdovce. Naše první jízda na svahu byla ta rozřazovací. Ti, kteří ještě na lyžích nestáli si vzal na starost p. uč. Kozubík, ty pokročilé měla p. uč. Janošová, no a ty nejlepší měl p. uč. Šuchma. Po návratu do „hotelu“ jsme dostali (myslím) zasloužilou odměnu, a to výborné povidlové knedlíky. Po večerním programu jsme byli unavení, ale nikdo rozhodně ještě nespal ani po večerce ve 22:00.
Hned v úterý ráno jsme neměli moc dobrou náladu, protože venku bylo nepříjemné počasí. Chvílemi padal sníh, chvílemi pršelo. Bohužel jsme stejně museli odkráčet na svah, a to na celý den. Odpoledne si všichni začali stěžovat, že mají mokré oblečení a budou nemocní. P. uč. Šuchma to ale ukončil jednou větou: „Lyžovat se má za každého počasí!“. A tak se s tím naštvaní lyžaři museli poprat. Nálada se nám ale zlepšila v momentě, kdy jsme zjistili, že bude diskotéka. V 8 hodin se to ve společenské místnosti rozjelo. „Dýdžej“ z Klobouk nám pouštěl známé hity a společně s klobuckými žáky jsme se pořádně vyřádili. Disco jsme ukončili přátelským kruhem vytvořeným námi i Klobučany na skladbu „Píseň nekončí“. Unavení a vyskákání jsme si šli lehnout do svých postelí.
Ve středu odpoledne jsme se vydali na výlet na hotel Horal. V luxusním prostředí hotelového bazénu se nám opravdu líbilo. Poté jsme si šli zahrát bowling. Některým to šlo, některým ne, ale určitě jsme se pobavili. Udělali jsme pár fotek na památku a jeli zpět na chatu. Večer pro nás učitelé nachystali soutěž „Bludiště“. Rozdělili jsme se do 4 družstev a bojovali o výhru. U některých disciplín jsme se pořádně zasmáli.
Ve čtvrtek dopoledne se druhá skupina chystala na běžky s p. uč. Kozubíkem. Než jsme vyrazili, museli jsme si běžky správně navoskovat a pak už jsme mohli jet. První jsme jezdili dokola a učili se styly běžkování a potom nás p. učitel mučil cestou do kopce. Někteří to vzdali uprostřed cesty, ti vytrvalejší to zvládli až nahoru. Do chaty jsme se vrátili vyčerpaní, ale hned po obědě jsme museli opět nasadit lyže, protože se pořádal „Karneval na lyžích“. Skoro každý měl nějakou masku. Klukům ale stačila pouze rtěnka, oční stíny a vypůjčené tričko od maminky nebo kamarádky. Večer jsme se všichni shromáždili v jídelně a celkově zhodnotili letošní lyžák. Rozdávali se ceny za nejlépe uklizené pokoje, nejlepší masky, ale také za úspěchy na sjezdovce. Poté si šel někdo zatančit na diskotéku nebo si šel zahrát poker na pokoj č. 22.
V páteční ráno byli všichni smutní, že už budeme muset jet domů. Náladu jim nezlepšily ani závody na lyžích a ani to dlouho očekávané slunečné počasí, které se venku objevilo.
Zhodnocení lyžáku: Učitelé byli rádi, že se nikomu nic nestalo a žáci byli rádi, že nemuseli do školy…Všichni jsme si užili spoustu legrace a máme další pěkné vzpomínky na základní školu.