Menu
ZŠ MŠ Újezd
ZŠ a MŠÚjezd

Velké Karlovice - výlet 5. třídy

Jaký byl náš výlet ? To zapsali KRTEČCI i MÉĎOVÉ.

Velké Karlovice 14. – 16. červen

Družstvo – MÉĎOVÉ

Když začal náš třídenní výlet, všichni byli rádi. Bydleli jsme v hotelu, který se jmenoval „Pod javorem“. Byli tam velmi milí majitelé, jmenovali se paní Pařenicová a pan Kotas. Když jsme se ubytovali, pan kuchař nám uvařil velmi dobrý oběd.

Po něm jsme šli do lanového centra. Všichni se báli, ale když nás instruktor připoutal a všechno nám vysvětlil, tak jsme se moc nebáli. Byly tam dvě dráhy. Tu první zdolali všichni , ale tu druhou překonali jen čtyři děti. Potom jsme si šli do golfového klubu zahrát golf. Někteří už to uměli, ale někteří se to museli učit. Když jsme šli zpátky, čekala nás večeře, potom jsme šli do klubovny a tam začala naše soutěž. Byla dvě družstva – Méďové a Krtečci. Měli jsme tam různé kvízy. Hráli jsme jako správní Valaši o ovečky a kdo jich měl víc, vyhrál. A nakonec jsme šli ven krmit ovečky opravdové, živé. Pak už nás čekaly pelíšky.

Druhý den jsme šli na snídani, po ní plni síly jsme si nasbírali dřevo na večerní táborák. Dopoledne jsme se utkali ve valašských sportovních disciplínách – driblování s knedlú, hod vajcem do čepice, valašské sumo, skákání v pytloch atd.

Po výborném obědě jsme chvilku odpočívali a nabírali síly, protože nás čekal velký výšlap na rozhlednu Sůkenická. Když jsme vyšli, nikdo nebyl unavený, ale po hodině byla únava už znát. I při výšlapu jsme hráli hry a soutěže, někteří se naučili pískat na trávu. Po příchodu k rozhledně jsme byli hrozně šťastní, protože už nás čekala jen cesta z kopce. Vyřešili jsme další úkol a šlapali nahoru po schodech. Odměnou nám byl nádherný výhled na krajinu. Cestou zpět jsme se zastavili u pramene řeky Bečvy a už nás čekala večeře. Hrozně moc jsme si pochutnali, protože byly velké výborné kynuté knedlíky s povidly. Navečer jsme šli rozdělat oheň , opekli jsme si špekáčky, taky jsme si zazpívali, ale spadlo pár kapek a to nás zahnalo zpět do hotelu, kde nás, ale hlavně Dominika, čekalo velké překvapení. Domčaměl narozeniny, tak byla oslava. Měli jsme výborný zákusek, šampus s jahodou a diskotéku a prodlouženou večerku.

Poslední den jsme se po snídani sbalili a uložili si věci do určené místnosti. Zanedlouho jsme šli na bowling, který všechny zaujal. Kdo měl nejvíc bodů, získal zase ovečku pro své družstvo. Po bowlingu jsme poobědvali a rozloučili se. Sjeli jsme do centra Karlovic a šli jsme se podívat do dřevěného kostela , který byl postavený v roce 1754, a do muzea, kde jsme se dozvěděli moc zajímavostí a poznali jsme věci, které používali k životu i k práci naši předci. V informačním centru chtěl každý ještě něco koupit rodičům, a už jsme museli na nádraží na vlak.

Byl to nádherný výlet, který jsme prožili se svými spolužáky a s naší skvělou paní učitelkou Raškovou.

napsali:Bea, Eliška, Jana, Domča, Jirka, Honza, Dan, Danek

KRTEČCI

V pondělí v 8 hodin jsme se měli sejít na návsi. Všichni jsme přišli na čas a za chvíli přijela dodávka p. Hlavičky. Zanedlouho jsme byli naloženi a mohli jsme vyjet do Klobouk. V Kloboukách jsme nasedli do vlaku a jeli směrem naVsetín. Až na Vsetíně jsme zjistili, že se na dráze do Velkých Karlovic opravuje most. Jeli jsme proto do Karlovic autobusem. Tam už nás čekala auta a dovezla nás do hotelu. Tam jsme se rozdělili do pokojů a ubytovali. Potom jsme odešli k hotelu Horal na lanové centrum. Pan Miroslav nás připravil, abychom mohli lézt. Šli jsme první na lehčí stranu. Pět z nás na poslední překážce mělo problémy. Potom už jsme se mohli vrhnout na druhou těžší stranu. Někteří z nás už neměli na těžší stranu odvahu. Čtyři z nás však přešli stranu bez pádu. Když jsme dolezli, pan Bača na odvedl na golf do golfového klubu. Pan Bača, Ivča a Eliška nás naučili, jak se správně drží hůl. Eliška Zvonková na nejmíň úderů dala čtyři jamky. Potom jsme odešli na hotel dát si vynikající večeři. Paní učitelka nás zavolala, abychom se o půl šesté sešli nahoře v klubovně. Tam jsme hráli různé hry za ovečky. Potom jsme ještě šli na procházku a krmili jsme ovečky živé. V deset večer byla večerka.

Druhý den v osm hodin byla snídaně. Po snídani jsme šli hledat větve do lesa na táborák. Větve jsme nanosili a dali na sluníčko, aby proschly. Potom jsme hráli různé valašské hry. Například jsme házali „vajcama do čepice.“ Potom jsme šli na oběd. Po obědě jsme si chvilku odpočinuli, abychom načerpali sílu na výšlap. Kolem druhé hodiny jsme vyšli. Cestou jsme vyplnili „Morseův vzkaz.“ Šli jsme dvě hodiny. Když jsme došli na rozhlednu, dostali jsme dva úkoly. Jeden byl matematický had a druhý byl logický. Ještě než jsme vyšli na rozhlednu, obě družstva vyřešila matematického hada, ale logický příklad nebyl ještě vyřešen. Potom jsme vyšli na rozhlednu. Z rozhledny Sůkenická byl tak krásný výhled ! Z rozhledny šlo vidět až na green u hotelu Horal. Když jsme šli zpátky, tak Jarka napadlo řešení matematického úkolu. Přišli jsme k hotelu, měli večeři a pak jsme začali všichni opékat. Opekli jsme a Ivča šla s panem Kotasem přichystat oslavu pro Dominika a nakonec ještě zhasla světla. Potom nás zavolala, ale každý musel mít zavřené oči. Podle nás vydrželi všichni mít zavřené oči. Všichni jsme se umyli a někteří se i převlékli. Potom jsme šli do jídelny ( ovšem se zavřenýma očima). Když Dominik přišel, začali jsme zpívat narozeninovou písničku. Potom jsme se mohli otočit a všichni byli hodně překvapení. Pan Kotas nám otevřel šampaňská. Potom jsme si všichni ťukli, sedli jsme si a Dominik měl proslov. Zeptali jsme se paní učitelky, jestli můžeme mít prodlouženou večerku a mohla být až do jedenácti večer.

Ráno ještě před snídaní jsme si začali balit. Po snídani jsme šli na bowling. Naučili jsme se, kterými prsty se drží koule.Po bowlingu jsme šli na hotel a poobědvali jsme. Pak jsme se sbalili apři obědě Lucka poděkovala paní Pařenicové a panu Kotasovi za krásné ubytování. Pak jsme odjeli autobusem do karlovského muzea a kostela. Muzeum bylo krásné, paní průvodkyně se nám velmi věnovala. Pak nás paní průvodkyně provedla včelí a sklářskou výstavou. Některé bolely nohy, ale sílu na nákupy u informací měli všichni. Nakupovali jsme různé dárky jako např. zvonečky, pohledy, vyřezávané holubičky atd. Z muzea jsme šli do obchodu, kde nám paní učitelka koupila oplatky na cestu.Odtamtud jsme šli kolem muzea a kostela k vlaku. Za chvíli přijel vlak a všichni nastoupili do vlaku. Přestupovali jsme na Vsetíně a v Lidči. Vůbec nám nepršelo, až ve Valašských Kloboukách nás potkal déšť. Pomalu jsme šli na autobus a za 45 minut jel autobus. Mezitím se tam odehrávalo super divadlo. Na náměstí bylo rozbité zadní sklo auta. Bylo tam policejní auto, které odvezlo člověka, který to způsobil. Potom se tam pohyboval opilec, který říkal, že nám čistí město, abychom měli pěkné prázdniny, přitom dělal jen bordel. U památníku tam otravoval jednu holku, které se zastal jeden pán, který procházel. Pak ten pán šel za policistou a řekl mu o tom. Ale policista s tím zatím nic nedělal. Potom tam u památníku utrhával nějakým školačkám kytky. A potom už pan policista zasáhl. Přijel autobus a všichni jsme nasedli.

Přijeli jsme do Újezda a tam čekaly mamky a pan Bača s našimi zavazadly. Venda s Luckou poděkovaly i s dárkem panu Bačovi. Vzali jsme si věci a konečně jsme byli doma. Myslím, že každý se vypovídal, co jsme tam dělali a rozdal rodičům dárky.

Bylo to tam nádherné a vyšlo nám i počasí. Děkujeme všem, kdo se účastnili a pomáhali.